LIFE IS BEUTIFUL

Vet inte riktigt hur jag ska uttrycka mig just nu, men helt ärligt ser jag fram emot att få resa till USA så sjuukt mycket.  Att en liten hofors brutta som jag ska få den möjligheten. Möjligheten att få resa till andra sidan jordkloten som 17 åring, få gå på en riktigt High School skola och lära känna nya människor från en helt annan kultur. Den ni, den möjligheten kommer att ge mig upplevelser som jag kommer att ha med mig resten av mitt liv.

Ibland känns resan så långt bort.. Men om man tänker på det är det bara cirkus 6 månader kvar och sen börjar mitt äventyr. Dock försöker jag att inte ha för stora förväntningar,då det förmodligen inte kommer ett stämma för fem öre,  men det är tufft att inte ha det.

Jag läser utbytesbloggar konstant varje dag och längtar tills den dagen jag själv kan skriva om min egen uppfattning om vad ett utbytesår är för mig. Just nu är min blogg bara fylld av massa onödiga inlägg egentligen. Jag menar, ni är ju egentligen här för att läsa om mitt utbytesår? Inte mitt gnäll om skolarbete och min vardag.

Att komma iväg från vardagen är just nu den enda jag vill. Ut och se världen, se mig om vilka möjligheter det finns. Det som finns hemma är vardagligt för mig just nu.

Jag är så glad och tacksam över att jag får chansen till det här.  Jag vet att det inte kommer vara en dans på rosor, men jag kommer att göra allt för att det ska fungera så bra som möjligt. Utnyttja de chanser jag får och se det positiva!

Kommentera

