PRE-DEPARTURE ORIENTATION

Har befunnit mig i Stockholm under helgen. Närmare bestämt i Kärsögården i Drottningholm. Där har jag träffat de mest fascinerande människorna och haft det kanon bra under vårt avreseläger.

Totalt var vi ungefär 80 utbytesstudenter som ska resa till alla möjliga olika länder till hösten. Måste tilläga att det var fascinerande att träffa människor som nästan är en kopia av mig själv. Utåtriktade, sociala, resvilliga och ivriga för att upptäcka nytt.

Med olika sessions och lekar har vi diskuterat kring förväntningar, farhågor och hemlängtan. Men även de bästa sakerna så som resor och upptäcker vi kommer att göra under året. Hur vi åker dit som en person, men kommer hem med ett helt annat bagage med oss på ryggen.

Att prata med människor som själva blir satta i samma situation som en själv var mycket hjälpsamt, då de känslor som vi har som egentligen är helt obeskrivliga.

Helgen har varit underbar då vi suttit uppe och pratat med varandra tills gryningen kommit fram varje kväll. Hur vi alla verkligen klickade med varandra på, på ett sätt som inte många andra förstår.

Aktiviteter så som att ha en bindel för ögonen och smaka på olika saker och ting, ha en lapp i pannan med olika påståenden (Jag fick ”Sitt för närma mig”, andra fick t.ex. ”Jag är naken” och ”Jag förstår inte svenska”), maffia, tårtbakartävling och andra roliga saker gjorde definitivt detta läger till det roligaste. Ett stort plus i kanten var dessutom att maten var kanon god!

Tänkte avsluta med att tacka alla utbytisar som gjorde denna helg och dessutom alla volontärer som vi har på YFU som gjorde detta möjligt.

Har huuur mycket bilder som helst efter helgen så här kommer ett fåtal av dem;

 

One thought on “PRE-DEPARTURE ORIENTATION

Kommentera

