US EMBASSY IN STOCKHOLM

Klockan ringde vid 4 imorse och självklart stänger jag av den i sömnen och sover vidare. En kvart innan vi skulle åka blir jag väckt och stressen tog sig framåt. Väl framme i Stockholm tog vi oss till den Amerikanska Ambassaden där jag fixade mitt student visum.

Har förmodligen aldrig befunnit mig på en plats i Sverige som på denna med så pass mycket bevakning. Varje halvtimme åkte polis bilar förbi för att checka läget och för att komma in fick man gå igenom metalldetektorer som man gör på flygplatser. Sedan var det dags för fingeravtryck och även en kort ”intervju” med mycket simpla frågor. Det sjukaste var nog väntekön för att ens komma in i byggnaden. Stod utanför och väntade i säkert 1,5 h och då var jag där i totalt i 3h 15 min.

Efter visum fixandet har jag och min låtsas pappa haft mysigaste dagen med promenader genom Stockholms vackraste gator och lite inköp i stan. På vägen hem stannade vi dessutom först i Uppsala för att köpa camping saker till mig tills nästa vecka och sedan stannade vi även i Gävle för matinhandling.

Är helt slut i huvudet just nu, fick inte många timmars sömn föregående natt.. Godnight!

 

Kommentera

