UTBYTESMANIA

Har mejlat en del med min värdmamma nu och resan känns helt overklig egentligen.  Har haft en så kallad ”utbytesmania” sedan jag fick reda på min placering och det driver mig bokstavligt sätt till vansinne. I varje vaken sekund så pratar jag om resan (vilket mina medmänniskor verkligen vet) , letar info och drömmer mig bort.

Germantown WI verkar faktiskt som ett rätt nice ställe! Skolan har mycket sport så som Baseball, Football, Basket, Track, Tennis, Simning osv. Dessutom har de många olika aktiviteter och klubbar. Ett plus är att jag endast har 2,5 mil till Milwaukee som är huvudstaden i Wisconsin.

Vad jag än så länge vet är att jag ska befinna mig i USA den 23 augusti, så det lutar mot att jag åker dit strax före det! Det känns sjukt skönt och verkligare nu när jag vet vart och när jag ska åka dit. Fast det känns ganska overkligt fortfarande.. Om två månader har jag lämnat mitt svennebanan liv och lever med en ny familj på en plats som nu är okänd. Och det hörni, det är ganska så weird.

2 thoughts on “UTBYTESMANIA

Kommentera

