1 MONTH LEFT

Just idag är det endast en månad (!) kvar till jag beger mig mot staterna. Och självklart ser jag fram emot att få komma iväg! Men, en del av mig vill stanna. Stanna på den plats jag vuxit upp. Stanna i min comfort zone där jag trivs så bra.

Som jag skrivit tidigare är mina känslor inför resan väldigt blandade. Men det kanske ska vara så? Det hade nog varit konstigt om jag skulle känt att det var världens normalaste grej kanske.

Ett år har snart gått sedan jag bokade denna resa och nu återstår endast 31 dagar tills flyget tar mig bort mot äventyr. På något sätt är det ganska overkligt. Jag ska alltså bara flyga iväg till ett helt annat ställe, bo med nya människor och anpassa mig efter en helt ny kultur.

Har fått många frågor som ”Hur vågar du?” eller ”Är du inte nervös?” och det där med att våga.. Ja låt oss säga att jag vet nog egentligen inte vad jag gett min in på till 100 procent. Men det är väl det som är själva grejen? Att ge sig in på någonting nytt och tackla nya utmaningar. Getting out of my comfort zone. Nervositeten däremot, den smyger sig sakta framåt. Den har inte slagit ut än, men det kommer nog när jag är på på väg mot Arlanda!

Genom att ha en positiv inställning och se de möjligheter  som finns tror jag att detta år kommer bli både en utmaning men också väldigt bra för mig.

”Be brave. Take risks. Nothing can substitute experience. ”

2 thoughts on “1 MONTH LEFT

  1. Jag kommer ihåg exakt hur det kändes, aaaah! Det är en sådan underlig känsla det där, att åka iväg för ett år. Btw, om du fortfarande känner för det så kanske du vill ta en fika innan du åker och ha lite pepptalk? Let me know! :)

  2. Ja men då borde det ju gå bra :) Det är ju en grej som är sjukt jobbigt med VISA och MasterCard att dom tar typ 40 spänn för att man ska ta ut, det gäller att ta ut grovt med pengar då så man inte blir av med alla pengar på uttag hahaha :)

Kommentera

