FIKA WITH THREE FORMER EXCHANGESTUDENTS

I eftermiddag/kväll har jag spenderat ett flertal timmar på en uteservering med tre fina tjejer, som under det gångna året varit utbytesstudenter i USA. Har fått svar på de flesta frågor jag haft och dessutom hört historier om deras år. Var helt fascinerande och inspirerande att höra vad de hade att säga.

Och snart är det min tur.. Just nu i denna skrivandes stund vet jag inte om jag ska skratta eller gråta. Sjukt pepp på att åka, men samtidigt fetaste ångest. Frågan är, är detta normalt? Hjärtat bankar så fort jag börjar tänka på det kommande året. Både av exitment, men dessutom finns det en liten del av min som skriker ”vad fan håller du på med?”.

Idag är det 15 dagar kvar och om ett fåtal timmar är det 14 dagar, alltså 2 veckor. Jag måste använda denna korta tid till det som jag behöver mest – mina nära och kära.

Snart är det min tur.

Kommentera

