WHERE DREAMS AND REALITY COLLIDE

Som vanligt ligger jag och filosoferar mig bort när jag egentligen borde göra annat. Hela kvällen har jag i huvudet tagit fram fördelar/nackdelar, vad som kan inträffa och vad som inte borde inträffa på detta äventyr jag ska ge mig in på.

Ibland kan det vara bra att överanalysera saker och ting och ibland inte. Kan inte riktigt bestämma mig om det är bra eller dåligt just nu. Ena delen av mig är faktiskt skiträdd. Det kanske inte syns då jag oftast har en väldigt bra inställning till detta, men det finns iaf. Samtidigt känner jag mig även väldigt exalterad för att ha möjligheten till detta och dessutom trygg då jag har fina människor omkring mig som stöttar mig till hundra.

Det är cirkus en vecka kvar och jag kan ibland finna mig själv drömmandes om hur det kommer att bli. Hur jag ska kunna klara mig själv och hantera situationer jag aldrig förr befunnit mig i. Hur jag helt och hållet kommer att förlita mig på människor jag aldrig tidigare mött. Och störst av allt, Vem kommer jag att vara efter dessa upplevelser jag kommer att få?

Att resa över atlanten och studera på High School låter ju hur ballt som helst, men man tänker nog inte alltid på de utmaningar som kommer att uppstå. Ett helt år kan verka som hur lång tid som helst från familj och vänner. Men tänk er egentligen, detta är endast ett år av alla mina år jag kommer att leva.

Kommentera

