I’M HERE

Detta skrevs då jag satt och väntade på mitt flyg mot Chicago:

Morgonen startade med tidig uppgång och en biltur ner mot Arlanda.

Väl där var det problem med att få fram min biljett i systemet men det löste sig till slut! Tårarna fälldes och det var dags att säga hejdå till min kära familj.
Letandes efter min plats insåg jag att jag hade jag fått en fönsterplats i första klass(flygplanet var ganska gammalt så deras förstaklass motsvarar typ businessklass i de nya planen förmodligen). Inte varje dag det händer! Jag fick dubbel så stort benutrymme än vanligt, egen tvskärm med spel/filmer/musik/serier och fåtöljen (ja man kan faktiskt kalla det de) kunde jag lägga ner helt och hållet. Kan säga att jag sovit som en gud!
Med en riktigt bra service och mat från första flyget sitter jag nu framme i New York och väntar på att få boarda nästa flyg mot Chicago. Där väntar mig vfamilj och som jag uppfattat det ska vi sova kvar där på hotell i en natt och sedan åka vidare hem till dem.

Jag måste faktiskt säga att jag oroat mig lite för mycket över flygningen. Visst det är mycket att hålla reda på, men det löser sig alltid! Har fått fråga en del människor om vägen till vissa ställen osv och alla amerikanare (hittills) har varit hjälpsamma och trevliga.  Vilket var något jag märkte direkt, här är det en helt annorlunda. Under denna korta tid (1h) på flygplatsen har redan 2 killar försökt ragga på mig. Haha!

——-

Efter flygturen till Chicago möttes jag upp av min vpappa Paul och han tog med mig till hotellet där vi mötte upp resten av familjen – Christine (vmamma), Mina (vsyster) och Grandma Judy.

Efter ett bad i poolen och pizza till middag gjordes ett svandyk ner i sängen och jag blev sovandes som en stock.

På lördag morgon blev det upp tidigt för att äta frukost. Och det enda ord som beskriver amerikanarnas frukost är verkligen SOCKER. Allting var fullt med socker. Flingorna, det vita brödet och marmeladen.. Som tur hade jag kaffe till räddning!

Efter den mest onyttiga frukost jag varit med om tog vi oss vidare med bil upp mot Wisconsin. Ett stopp för att lämna av Grandma Judy och ett till Aunt Cindy för att hämta hundarna gjordes. Sedan bar det iväg till huset som nu ska vara mitt hem för det närmaste året.

Sedan dess har jag lekt och med lilltjejen och gått ut med hundarna, gett presenter till min vfamilj och var till the grocery store och handlade mat. Dessutom åkte vi förbi min framtida skola. Så på måndag ska jag dit för att fixa mitt schema och väljer kurser. Förhoppningsvis får jag spela tennis denna höst!

Imorgon blir det tidig uppgång för att vi ska till någon slags parad och sedan fira min vmamma, hennes syster och hennes bror! Så godnatt!

Tre rätters med den bästa servicen.

Lilla flyget från NY till Chicago!

Söta Mina.

2 thoughts on “I’M HERE

Kommentera

