FIRST DAYS IN G-TOWN

Söndag: 
Uträttade ärenden så som ett läkarintyg som skolan behöver för att man ska kunna delta i sport och köpte dessutom en kontantkort till min iPhone. Så är det någon som vill ha det numret får ni gärna höra av er!

Måste tilläga att jag åkte till någon Kina restaurang på lunchen och det var fett ballt. Det fanns en vanlig buffé men man kunde också välja sina ingredienser, ge dom till kocken och då wokade kocken ihop maten framför dig. Svårt att förklara, men gott vare iaf!

Måndag:
Hade ett möte med the guidance counselor (syon) på skolan och valde ut de ämnen jag är intresserad av att ta, dock hade YFU glömt att skicka mina senaste betyg så ingenting kan fastställas än så länge. Kommer förhoppningsvis få roliga ämnen!

For sedan tillbaka till huset och mötte upp Sammie, som är en tjej som bor typ 3 hus ifrån mig. Vi tog en promenad in till stan, fikade lite på Starbucks och sedan under kvällen åkte jag, Sammie och Sammies kusin (minns ej namnet..) in till Milwaukee och åt på Buffalo Wild Wings! Gott men inte lika mycket som jag förväntat mig.

Tisdag: (än så länge)
Tidig uppgång med tennisträning för första gången i hela mitt liv. Det gick helt okej, fick många frågor om Sverige. Dock var jag sämst.. Haha! Fick ett riktigt tight linne och en kjol för det behöver man tydligen när man spelar tennis! Kommer att få spela i Junior Varsity ( B-laget), vilket var förväntat då jag aldrig spelat tennis förr. Fick mig Kayla (kapten i Varsity, som är A-laget här i tennis) som ”storasyster”  vilket betyder att hon ska agera som en liten Mentor för mig. Fick mig en rundtur i skolan och ja, den är stor! Kommer att tappa bort mig helt och hållet första dagen i skolan..

Ska snart iväg till the mall med Kayla och några av hennes vänner. See ya!

 

One thought on “FIRST DAYS IN G-TOWN

Kommentera

