THESE FEW DAYS

Onsdag:
Morgonträning i tennis 8-10 och for sedan iväg och shoppade med Kayla, Laura & Katey, fick bl.a. med mig detta hem;

For sedan vidare till en riktigt amerikansk restaurang och åt middag!

Torsdag:
Dagen började med tidig uppgång för att sedan ta sig vidare till domstolen. Väl där var det det dags för min värdfamilj att på riktigt få adoptera deras tidigare fosterdotter. Det var läskigt men samtidigt fascinerande att sitta i en riktig domstol och se hur allting fungerar.

Sedan blev det storkalas här i huset med cirkus 100 gäster som kom och gick och jag kan säga såhär, här i USA behöver man då definitivt inte gå hungrig. Mat fanns det i stoora mängder! Detta var snacks som vi som kom tidigt kunde äta innan maten var klar och alla gästerna hade kommit;
Runt 5tiden for jag, Cindy, Grandma Judy och Alyssa in mot flygplatsen i Milwaukee för att hämta upp min nuvarande roommate Ronja från Tyskland. Vi båda däckade direkt vi kom tillbaka till huset..


Fredag:
8.45 var det dags för fototagning för tennisen. Vi alla hade våra linnen och kjolar på och sedan var det varsity och JV var för sig och sedan tog vi individuella foton också. Så nu har jag beställt hem några som kommer att skickas hem till familj & släkt!

När alla foton var tagna for jag iväg till the mall med Ronja och Mina. Gick runt i massa butiker och hittade endel kläder dessutom. Så nu får jag nog ta och hålla i mina pengar ett tag framöver.

Cindy kom sedan och hämtade upp oss vid 4 tiden och vi åkte tillsammans till Walmart och sedan hem till henne. I cirkus två timmar stod jag och lagade svensk husmanskost som vi sedan åt tillsammans . Hemlagade Köttbullar och mos! Gött var det, dock inte lika gott som hemma då det fattades en del ingredienser som inte finns i USA. Vi kollade på film (one for the money) och åt sedan lite efterrätt.

Skypa dessutom i en och en halv timme med Hanna (utbytesstudent i Minnesota) när jag kom hem igen. Haha vi båda var nog alldeles för trötta för det egentligen! Alltid lika kul att prata med någon som befinner sig i samma situation.

Sov verkligen ut idag (12), har verkligen vaknat 6-7 varje morgon sen jag kom hit så kände att det var dags att sova ut för en gångs skull. Har inga planer på vad vi ska göra idag, så vi får väl se!

3 thoughts on “THESE FEW DAYS

Kommentera

