CHURCH/BIRTHDAYDINNER

Gårdagen spenderades i huset, då jag tvättade (vuxenpoäng – check!) och städade rummet. Efter en riktigt god middag begav vi oss till Robert’s och jag fick för första gången prova Custard, vilket är en krämigare version av glass gjord på ägg osv. Vilket var sjukt gott! Denna var dessutom med Chocolate Fudge Oreos ♥

Var dessutom iväg till affären en sväng och köpte Reeses Peanutbutter Cups. Godaste godiset jag ätit här hittills iaf! Sedan hade jag och min roommate Ronja filmkväll med 3 olika filmer innan vi båda slocknade i våra sängar.

Idag var vi först iväg till kyrkan. Många här i USA är väldigt religiösa och i min värdfamilj ber vi t.o.m bordsbön före middagar, dock var detta ingenting för mig. Jag är och kommer nog alltid vara ateist, så några fler besök i kyrkan blir det nog inte för mig. Höll till och med på att somna när prästen stod och pratade.. Men måste tilläga att kyrkan här är väldigt olik den i Sverige. Först och främst är kyrkan utrustad med en scen där folk stod och sjöng (vanliga låtar dessutom , inte bara om gud!), sedan fanns det dessutom ett ”dagis” där alla barn kunde checka in och leka tillsammans medan föräldrarna var på föreläsningen. I denna kyrka visade de till och med ett klipp ur Sagan om ringen och jag vet fortfarande inte varför.. Men nu vet jag hur det är i en amerikansk kyrka, så nu har jag provat det iaf!

Sedan for iväg till Mayfair Mall i Milwaukee (vi åker typ alltid in till Milwaukee om vi ska göra någonting) där vi kollade på bio. Ice Age 4 med en large cola och en delad large popcorn. Förväntade mig en ganska stor cola, men fick mig en enormt stor… Deras ”Large” är nästan dubbelt så stor som de i Sverige..

Min värdmamma fyllde år för inte så längesen så hade en födelsedagsmiddag för henne ikväll på en italiensk restaurang vid namn ”Maggiano’s”. Mätt som en plätt blev jag av den goda lasagnen!

Ska nu titta på ännu en film och sedan är det dags för mig att säga godnatt medan ni där hemma får säga godmorgon!

One thought on “CHURCH/BIRTHDAYDINNER

  1. Hej igen Julia! Vad trevligt att få läsa din ”dagbok” Du verkar ha fullbokade dagar. Här hemma är allt som vanligt. Kram från mig och Thore

Kommentera

