ASTHMA/TENNIS/TEAMBONDING

Veckan startade med allergireaktion nummer 2, vilket ledde till ett besök till en doktor. Kollade upp om det fanns några allergier jag inte var medveten om och det fanns det. Förstod inte allting han sa (han pratade alldeles för snabbt med krångliga läkar termer), men uppfattade att nya allergier och astma upptäcktes..

Har fått två inhalatorer och tabletter som ska tas varje dag så nu mår jag bättre! Dock bor jag just nu på landet, precis bredvid en stor  åker vilket betyder att jag måste byta värdfamilj, vilket är synd. Jag gillar verkligen min nuvarande värdfamilj, har träffat nya kanon bra kompisar och dessutom fått mitt schema + skåp i skolan nu. Vilket inte gör situationen bättre.. Men hälsan går alltid före!

Detta är då min medicin som jag fått!

Har tagit det rätt lugnt sedan jag varit hos doktorn, varit ute mycket i solen. Det känns väldigt skönt att det har varit mellan 25-30 grader varmt denna vecka, då det varit några ynka plus grader hemma i Sverige!

Hade tennisträning igår igen och det går bättre och bättre för varje gång! Sedan blev det team bonding hos Morgan med Pizza, Pasta och CupCakes! Hade dessutom min första bonfire och fick testa på S’mores (Två digistivekex med smält marshmallows och choklad i mellan). Hade en riktig bra kväll med trevliga människor!




Om ett tag ska jag iväg till skolan för att ta lite bilder + kolla på tjejernas meet. Har blivit tillfrågad att spela både i måndags, tisdags och idag – men är verkligen inte redo för det än! Vill inte skämma ut mig för mycket… haha!

Kommentera

