FOOTBALLGAME/THELAKEHOUSE

Fredag:
Efter frukost begav vi oss mot Walmart & Target för att leta efter en telefon till min roommate och dessutom för att leta efter en ryggsäck till skolan. Här i USA använder de flesta eleverna en ryggsäck till skolan (mestadels för att böckerna är så tunga) och jag behöver då en också! Dock hittade jag ingen som intresserade mig, så får fortsätta leta!

For sedan iväg till Panda Express för kinesisk mat till Lunch!

Mot kvällningen tog vi oss hem till Kayla för lite Pizza. Vi åkte sedan tillsammans till min allra första Amerikansk Fotbolls match! Åh vilken high school spirit det är här alltså! Alla elever satt på samma läktare och sedan hade de ”speciella” ställen där Seniors/Juniors/Sophmores/Freshmans skulle sitta (dv.s seniors med de bästa platserna). Alla stod upp, gjorde hejaramsor, vågen , Bergochdalbanan osv. Cheerleaders och Pom girls var dessutom där och hejjade. Måste dock erkänna att matchen blev lite tråkig efter ett tag eftersom jag inte riktigt förstår reglerna än, men i överlag var det roligt iaf! Träffade nya människor och fick många kommentarer om min engelska. Tydligen har riktigt bra engelska jämfört med tidigare utbytesstudenter! Åh så glad jag blir när främmande människor ger en komplimanger! Efter matchen åkte vi ett gäng tjejer till Robert’s och åt Custard och umgicks!





Lördag:
Tidig uppgång och for sedan iväg till familjens lakehouse. Väl där bjöds det på god mat, poker, kajakpaddling, bad, båt åkande och vi åkte dessutom ring bakom båten! Roligaste dagen hittills på min resa iaf! Huset var stort som ett mansion med huur många rum som helst och ett fint läge som hette duga!
















 

Kommentera

