GERMANTOWN HIGH SCHOOL

Lyckades sova alldeles för länge innan första dagen i skolan. Vaknade 30 min innan bussen skulle komma, vi lyckades även missa den och glömde sedan några papper hemma när vi väl åkte iväg. Så i full stress åkte vi till första dagen av amerikansk high school!

Skolan är väldigt annorlunda här, på många olika sätt. Betygssystem (får extra poäng av tex. att ge min lärare pennor och sudd), respekten de alla har för lärarna och hur det finns tusen fler regler här än i Sverige.

Mitt schema för denna termin ser ut såhär:

1st period: Website Design and Management.
Där bygger vi upp hemsidor genom html koder osv. Ganska komplicerat dock har jag en bra lärare! Jag och datanördarna som är i denna klass, haha!

2nd period: Advanced Algebra
Som det står skrivet är detta en mattekurs. Är egentligen inte alls svår, förmodligen bara just nu i början då jag måste lära mig alla termer innan jag förstår till 100%. Har denna klass med sophomores och funderar ärligt talat på att byta denna klass, men vi får se vad som händer!

3rd period: American Litterature
Engelska klass som verkar bra. Har denna med juniors och ett + i kanten är att en annan utbytesstudent från Italien tar denna kurs med mig.

4th period: Senior Foods
Hemkunskap med andra ord. Är väldigt chill och kräver inte alls mycket tänkande!

5th period: Senior Study Hall
En timme för att göra dina läxor eller bara chilla. Så länge du är tyst så funkar det kanon! En klass jag verkligen rekommenderar eftersom jag knappt har någon tid för läxor efter skoltid!

6th period: Lunch
Har lunch vid 12 och börjar skolan vid 7.20 så man är sjukt hungrig vid denna tid! Helt okej mat, vissa tar med sig hemifrån men jag får av min snälla värdfamilj ta skollunchen varje dag.

7th period: American History
Som vissa av er redan vet är historia mitt favorit ämne, så detta kommer bli intressant att se deras syn på saker och ting. Har dock denna klass med endast freshmens som är två huvuden kortare än mig.. Läraren verkar schysst, även fast de andra är rätt så rädd för honom. Han beter sig som en soldat + att han är skolans football coach..

8th period: Photography
Bästa klassen hittills! Vi kommer tex att få lära oss hur man använder mörkrum, poloroid kameror osv. Riktigt intressant! På fredag har vi redan vår första photoshoot!

Idag var det skoldag nummer 2 och allting flöt på bra. Under studyhall blev jag och min roommate kallade till the main office, vilken var kinda awkward. Var tvungen att skriva på nå papper om skolsport, och sedan var det full rulle resten av dagen.

Hade tennis träning i 2h direkt efter dessutom. Endast 3 veckor kvar av säsongen nu!

Klockan är ställd på 5.30 och bussen går 6.40 imorgonbitti, godnatt!


Kommer förresten att åka med denna buss varje morgon!

One thought on “GERMANTOWN HIGH SCHOOL

Kommentera

