SCHOOL AND MY FIRST TENNIS GAME

Veckan har rullat på rätt så bra.
Skolan och engelskan blir bättre och bättre för varje dag och jag börjar nu få det hela till en rutin. Mina dagar är i stort sätt: Upp tidigt som fan, skola, träna, plugga och sova. Finner inte mycket tid till annat. Dock ska jag absolut inte klaga, de ämnen som jag valt har knappt några läxor.

Bestämde mig för att ta bort matte eftersom det blev för krångligt och att det egentligen inte har någon betydelse för mig vilka ämnen jag läser, då detta år inte räknas i Sverige. Så under den kommande terminen kommer jag att läsa ”keramik” istället. Just nu håller vi på med glasflaskor där man bygger saker inuti, som t.ex. båtar osv (lätt klass, javisst!). Känner att jag valt ganska många lättare klasser, men vad gör det? Roligt har jag iaf!

Fick förresten en rolig (men korkad) fråga på en av mina lektioner för någon dag sen;

Tjej: Vad pratar ni för språk i Sverige?
Jag: Svenska…?
Tjej: Jaha….. Kan du prata svenska?
Jag: Nej……. (stirrar på henne med en förvånad blick och driver med henne)
Tjej: Är du seriös?
Jag: Men nej…

Detta är alltså en av massor av frågor som jag får dagligen..

Igår hade jag min första tennis match i hela mitt liv, and guess what? Jag lyckades till och med vinna den! Haha. Fick med en liten bild när jag spelade dessutom!

Imorgon ska alla nya studenter (förutom alla freshmens) på min skola träffas och äta frukost första lektionen, för att all personal ska få introducera sig.

One thought on “SCHOOL AND MY FIRST TENNIS GAME

  1. Alltså åh Julia. Fan jag borde sluta läsa din blogg, haha. Du får mig att sakna USA så JÄÄÄKLA mycket. Har typ omvänd hemlängtan. Fattar inte hur du orkar blogga så mycket och ta så många bilder, jag säger bara, ALL CRED TILL DIG! Typ bästa utbytessbloggen liksom. Jag vet att inte året är som det ser ut på bloggen, man glömmer ju allt det dåliga, meeeeen nu så vill jag bara tillbaka. Jag vet inte vad jag skulle säga med det här riktigt, well, din blogg äger.

Kommentera

