FOUR WEEKS IN AMERICA

Igår var det fyra veckor sen anlände jag till USA.
Jag hade mina förväntningar på hur mitt nya liv skulle bli och oj vad jag hade fel.

Jag aldrig att jag skulle kunna få se och lära mig så pass mycket som jag faktiskt gjort under dessa få veckor. Från de allra små grejerna som att jag lärt mig hur man tvättar kläder till de större att faktiskt ta stora ansvar.

Jag är stolt över mig själv. Att jag satt mig på planet hit, helt ensam genom alla dessa kontroller och sedan ge mig in på någonting jag aldrig gjort förr. Känner redan nu att jag vuxit som person. Saker som jag alltid har tagit för givit tidigare som jag nu inte ens har.

Ett nytt land och ny kultur kommer att ge mig väldigt mycket.
Nytt språk och nytt levnadssätt har gjort mig till en bättre person.

Känner verkligen att man tänker på ett annat sätt en vissa här. De flesta här är fruktansvärt ovetande om saker och ting som händer ute i världen. Vissa har aldrig varit utanför sina statsgränser och tar mycket för givet. Detta är en av anledningarna att jag är här. Jag vill lära mig om skillnader här i världen.

Att åka som utbytesstudent är verkligen inte en dans på rosor. Det kommer motgångar som samtidigt ger dig nya möjligheter och framgångar. Jag är väldigt tacksam att jag fått möjligheten att få vara med om detta.

One thought on “FOUR WEEKS IN AMERICA

Kommentera

