WHEN TIME FLIES BY

Har sjukt mycket att göra nu för tiden så att har tyvärr inte prioriterat att uppdatera här på bloggen.

Så vad har hänt sedan sist?
Jo i söndags var jag, Ronja, min värdfamilj och Erica iväg på min första Baseball match! Som tradition här i Wisconsin hade vi en Tailgate innan själva matchen startade, vilket betyder att man har en barbeque ute på parkeringen och umgås tillsammans. En smockfull parkering med tusentals människor var det och vi hade dessutom olika spel som tagits med. Spelade ”ladderball” vilket betyder att man har två bollar som sitter samman med ett snöre och sedan ska man kasta den så att den fastnar på stegen. Dock kallar min värdfamilj detta spel för ”testicle ball” för att det ser ut som en testikel, haha!  Baseball blev dock ganska segt efter ett tag, men en trevlig dag hade jag iaf!

Sedan har veckan flytit på som aldrig förr. Lektioner hit och dit, läxor och träningar. En ”vanlig” dag för mig just nu är att vakna 5.30, skola från 7.20-2.20 , träning 2.45-4.45, middag och läxor. Vilket också bevisar hur lite tid jag haft till att uppdatera här. När jag väl får tid att jag göra något brukar det oftast sluta med en middag + plugg på China Kitchen eller på Starbucks.


China Kitchen är för övrigt min favorit restaurang här borta. Stor buffé och samtidigt kan du välja bland alla råvaror vad du vill ha i din mat och kocken lagar det åt dig på en gång!

Denn vecka var sista veckan på tennis säsongen så spelade min sista match i torsdags (förlorade…) och hade även senior night i onsdags, där vi hyllade alla seniors och åt mat tillsammans. Fick en fin plansch som tjejerna gjort i ordning i laget och även ett antal olika brev. Så sjukt gulliga tjejer jag mött här! Glömde att ta med min kamera så får vänta på att min värdmamma ska lägga upp bilderna och sedan kopiera dem. Lyckades dock ta ett fåtal bilder med min mobil:

Igår (fredag) skulle jag och Erica egentligen iväg på the football game, men både hon och jag kände oss lite halv sjuka och det var kallt ute så vi bestämde oss för att äta middag på Applebee’s och sedan titta på bio. Såg på premiären av ”Trouble With The Curve” med Clint Eastwood & Justin Timberlake och den var riktigt bra!

Applebee’s har deifinitvt de största portionerna jag sett här än så länge. Liksom, kolla på dessa Onion Rings? Var dessutom sjukt billigt. Två måltider + två pepsi + vår förrätt = 130 kr.

Eftersom jag bor i ”Germantown” är det självklart många som härstammar från Tyskland här. Så dagens planer är att åka iväg på OctoberFest och se hur det är!

One thought on “WHEN TIME FLIES BY

Kommentera

