HOMECOMING WEEK

Okey, så jag har väl inte varit den bästa med att skriva här. Har det fullt upp här borta, så har inte mycket tid över till er där hemma tyvärr.

Förra veckan gled iväg riktigt snabbt. Dagarna i skolan känns riktigt bra (snabba dessutom), mina kurser är riktigt roliga och människorna är trevliga.  Men självklart ser man fram emot helgen, då man faktiskt har tid till annat än läxor.

Kommer faktiskt inte ihåg vad jag gjort alla dagar och i vilken ordning det är, så bjuder på en liten summering här av det jag kommer ihåg:

Var iväg till OctoberFest, mest för tyskans skull. Fick dricka cola och äta popcorn. Tyvärr är det ju 21 här för öl, så ingen riktigt octoberfest för oss inte!

Träffat en söt liten kattunge (no worries mamma, jag tvättade händerna 100 gånger efter så att jag inte skulle känna någon allergi)

Blivit stamgäster på Starbucks och även testat på Applebee’s.

I fredags åkte jag och ett gäng tjejer in till Milwaukee åt Frozen Yogurt på YoMamas, åkte sedan till Walmart och köpte Swedish Fish (som inte finns i Sverige).

Hittade en Vera Wang clutch för 200kr och ställer fortfarande mig själv frågan varför jag inte köpte den.

Wisconsin har dessutom bjudit på finväder de senaste dagarna så har spenderat mycket tid utomhus.

I lördags åt vi alla middag på Dave and Buster’s, vilket var en stor succé. Halva restaurangen var som en arkad med riktigt många spel. När man vunnit fick man dessutom massa biljetter som man sedan löste ut och fick pris för.


Var riktigt hungrig efter skolan så jag och Erica gjorde svenska pannkakor och gott som satan blev det!

Denna vecka är dessutom väldigt speciell här i USA, nämligen Homecoming Week. Varje dag är det ett speciellt tema för klädsel som man ska följa. På onsdagen är det Powder Puff Game (Amerikansk fotboll fast för tjejer), på fredag är det Peprally+FootballGame och sist men inte minst är det en dans på lördag. I måndags var det Rivaler som tema, så min vmamma hade en fotballströja från en annan skola i närheten. Sedan var det neon day idag, vilket jag och Erica hade förberett oss med att köpa neon rosa tröjor och skrivit våra länder på ryggen!

Tog en fika hos mig efter skolan och for sedan iväg på powder puff träning, för imorgon är det dags!

Kommentera

