HOMECOMING WEEK/PART TWO

Nu är homecoming week över och det har verkligen varit en händelserik vecka. Varje dag har bjudit på ett speciellt tema och aktiviteter. Så här bjuder jag på en liten summering av veckan som gått:

Onsdag: Dagens tema var Class Colors och de som spelade Powder Puff (som jag) hade på sig match tröjorna. Hade alla lektioner som vanligt och for sedan iväg med Ashley och Erica till China Kitchen för uppladdning av mat till kvällen. Kvällen bjöd på Powder Puff spel där vi seniors först mötte freshmens, vann med 48-6. Var förmodligen alldeles för kaxiga och förlorade finalen med 6-7 mot juniors. Dock måste jag tilläga att jag är nöjd över  mig själv. Har aldrig spelat football förr och jag gjorde dessutom ett par rejäla men bra tacklingar! Drog sedan iväg till Robert’s för att tröstäta glass.. Haha

Torsdag: Denna dag var temat blackout och självklart bar jag hel svarta kläder då. Efter skolan drog jag och Erica till en salong och fixade våra naglar. Jag tog gelénaglar med glitter/lila tippar.  Tog sedan en kopp kaffe på Starbucks och myste!

Fredag: School Colors=Blå och Guld bar i princip varenda en på skolan denna dag. Under 6th och 7th hour hade vi Pep Rally vilket innehöll sketcher, tävlingar, underhållning m.m. inför kvällens Football Game. Riktigt annorlunda och roligt. Pom Girls och Cheerleaders dansade och till och med Football killarna gjorde en dans med Pom tjejerna.  Var tvungen att filma det! Dragkamp mellan olika klasser bjöds det dessutom på och även mellan elever och lärare/rektorer.

Efter Pep Rallyt for jag Kayla N och Kayla H iväg till Barts för att köpa dekorationer till dansen, Kohls och Target för att leta efter skor och slutligen till skolan igen för att äta Chili. För er som inte känner till det så är det som köttfärsås med spagetti fast med bönor och starkare. Denna måltid är dessutom traditionell att äta innan ett Football Game. Här är det dessutom tradition att killarna i laget ger ut sin matchtröja till en tjej som bär den under dagen/matchen. Så dagen till ära bar jag Bobby’s matchtröja!

Mätta och belåtna tog vi oss ner till plan och gick en liten ”parad” med olika lag och klasser på skolan.Sedan såg vi the Football Game, dock var det riktigt kallt så jag och ett gäng tjejer drog hem till Jess lite tidigare och åt pizza och såg på film.

Lördag: Startade upp morgonen med  YFU Orientation Day från 10-4. Blev riktigt långtråkigt med snack om regler osv så drog därifrån så fort jag kunde. Åkte hem och gjorde mig i ordning och for sedan snabbt iväg hem till Leah. Där tog vi kort, åt och umgicks före dansen.

Vid 8tiden var vi i skolans gymnastiksal där dansen var. Visste inte om jag skulle skratta eller gråta över hur dessa amerikanare dansar. Grinding är i princip det de gör, vilket jag med andra ord kallar ”sex med kläderna på”. Dock var de jag var där med nästan de enda som inte dansade så vilket var bra.

Efter dansen åkte vi ett gäng hem till Amanda, spelade spel, åt lite igen och kollade på skräck film. Förstår inte hur, men jag lyckades somna under filmen.

Söndag: Vaknade upp och åt en riktigt gófrukost som Amandas mamma lagade. Det bjöds på pannkakor, frukt, coffeecake och äggröra! Mumma var det.

Städade lite, åkte hem och for sedan iväg med värdfamiljen och Erica och tittade på bio. Hotel Transylvania bjöds det på, dock mest för lilltjejens skull.

Nu sitter jag här och ska strax sova, imorgon börjar ännu en skolvecka!

Kommentera

