EXPLANATION

Ska försöka förklara mina senaste veckor här i USA. Måste tilläga från första början att jag mår bra men allt har bara varit lite kaos.

Sedan den första veckan då jag fick reda på att jag har astma har YFUs försäkringsbolag krånglat. Antingen har de velat att jag ska lägga ut pengar för läkarbesök/medicin eller så ville de inte stå för det alls. Förra veckan fick jag höra att försäkringen bara gäller i 60 dagar per orsak. Dom såg då alltså astma som en kronisk sjukdom som ej kan tas bort, vilket ledde till att de ville att jag skulle åka tillbaka till Sverige eftersom de inte skulle täcka några alls av mina problem med astma eller allergier.

Så det var ganska turbulent, jag visste inte alls vad jag skulle ta mig till och dessutom var det draaama i huset..

Igår fick jag ett samtal av min arearep om att jag idag skulle få byta vfamilj pga lite olika orsaker. Främst pga mina allergier mot hundarna och ”farmen”. Idag kom de och hämtade upp mig och nu befinner jag mig i White Fish Bay 40 min bort.. Var inte alls glad över hur allting sköttes då jag inte har en skolplats här och hann inte ens säga hejdå till mina vänner där. Men efter lite betänketid och prat med den nya kvinnan jag bor med så ser jag detta som en väldigt bra grej, eftersom min hälsa kommer först.

Så just nu bor jag tillfälligt i White Fish Bay med en kvinna och en annan utbytesstudent från Filippinerna. Här kommer jag att bo tills jag hittar någon permanent och förhoppningsvis i Germantown.

Åkte ut på en rundtur med min nya värdmamma ikväll runt downtown Milwaukee. Riktigt fint när the big city meets the shore.

Eftersom jag inte har en skola här ska hon visa mig omkring imorgon också. Är det någonting ni undrar eller funderar på hör gärna av er personligen till mig så kan jag förklara bättre!

Kommentera

