MY NEW LIFE OVERSEAS

Har varit världens sämsta bloggerska, men har helt enkelt haft fullt upp med mitt nya liv här borta. Efter en del klagomål av vissa personer (farmor haha) så ska jag äntligen uppdatera igen!

Tiden bara rinner iväg och jag har nu varit här i tre månader redan. Helt sinnes vad tiden går fort, när jag ser tillbaka på den tid jag varit här är det dock mycket jag varit med om. Har säkert glömt bort hälften av de grejer som hänt de senaste veckorna, men ska försöka summera upp det så gott jag kan.

Under halloween veckan carvade jag pumpor med Erica och Maddie. Var dessutom iväg på en Cancer foundraiser samma kväll, därav maddies t-shirt.

Erica fyllde 17 år så jag och några kompisar ordande ett surprise party för henne, vilket blev en väldigt lyckad kväll!

Var dessutom och åt middag på hennes födelsedag på Applebees

Dessutom var det dags för Kayla att fylla 18 år så var över till henne för girlsnight!

Fick en spontanare och färgade håret rödaktigt igen och blev väldigt nöjd med det!

Dekorerat mitt rum lite grann, måste ju visa att jag är svensk!

I torsdags var vi iväg på en field trip med skolan till Chicago. På vägen dit bjöd skolan dessutom på munkar till frukost, haha only in America!

Åkte först till ”The Federal Reserve” & ”Chicago Board of Trade” där de har hant om massa ekomomi saker. Var rätt så svårt att förstå, dock förstod jag att massa personer står i en och samma lokal i olika ”gropar” och säljer och köper fonder. Om ni sett filmen What happens in Vegas, så är det samma sak som Cameron Diaz arbetar med i filmen.

For sedan iväg till The continetal llinois Bank Building där jag fick se 1miljon dollar (den stora fyrkantiga lådan), fick dessutom 364 dollar (riktiga) dock var de sönder strimlade så att man inte skulle kunna använda dem…

Åkte sedan vidare till Michigan Avenue för lunch och shopping. Är seriöst kär i denna stad och kommer åka dit flera gånger, eftersom det bara är 1,5h bort med bil.

I min study hall i skolan brukar vi alltid göra någonting roligt om vi inte har allt för mycket läxor att göra. Så i fredags hade vi en fiesta där alla tog med sig någonting att dricka/äta och kollade på film. Riktigt nice!

I min foods class gör vi dessutom alla möjliga olika maträtter. Allt ifrån china mat med dumplings osv till garnering av olika frukter och grönsaker. I fredags hade vi en stor feast av Thanksgiving mat, vilket egentligen motsvarar vårt julbord. Förrutom att de har den berömda kalkonen med stuffing. Är väldigt glad att jag valde att ta annorlunda ämnen här borta, då jag lär mig väldigt mycket ändå genom att bara vara här.

I lördags åkte jag över till Illinois igen, var i Chicago området och shoppade i Northbrook Mall.

Jag älskar frukosten min vmamma gör till mig. Detta åt jag t.ex. imorse:

Idag var vi över till the state fair för att de the Folk Fair. Vilket var en stor utställning av olika kulturer och länder. Olika länder hade små booths där de pratade om länderna och sedan hade de ett till booth där de sålde saker från varje land. Dessutom bjöd de på maträtter från olika delar av världen, så blev några chicken satay spett från Thailand och Crepes från Frankrike till lunch. Fick träffa folk från massa olika ställen, dessutom andra utbytesstudenter, så min dag var riktigt bra! Fick dessutom med mig en prydnads sköldpadda från Egypten och ett Armband från Thailand!

Skolan rullar på som vanligt och allt blir så mycket roligare om man har en positiv inställning till allt och omger sig av bra människor. Vilket jag verkligen gör just nu. Är grymt tacksam över de fina vänner jag skapat här och hur jag har ändrat mig själv till det bättre.

Kommentera

