THANKSGIVING

Ännu en vecka har gått här i staterna och vad har jag gjort?
I onsdags hade jag half day i skolan och sedan fick vi thanksgiving break!
Gjorde dessutom klart ett av mina art project. Med lite frigolit, kartong, gips och färg fixade jag en byggnad hemifrån, vilket ni kan se var Göransson Arena.

Mot kvällningen var jag även iväg på en orkester konsert, där min värdbror från Filippinerna medverkade i.

Sedan var det dags för torsdag, dagen då alla amerikanare har en ursäkt att äta enorma mängder = Thanksgiving. Middagen var en stor feast med den självklara kalkonen och vi fick trevligt sällskap av Sharons släktingar.

Enligt tradition åkte vi ner downtown Milwaukee när solen gått ner. Där gick vi genom parker med fin julbelysning. Tydligen var detta ”mycket mindre, än vid jul”  vilket får mig att undra hur mycket det faktiskt kommer att vara i slutet av december.

Vid midnatt for vi ut till Kohls och Boston Store för Black Friday shopping = galeet. Människor överallt.. Fick mig nästan att bara vända och gå ut därifrån, dock fick jag med mig två skjortor från Ralph Lauren inne på Boston Store.

Fredagen fortsatte med shopping, dock mycket mindre mängd av människor ute vid denna tid. Fick med mig detta hem:

Till middagen gjorde chokladbollar till efterrätt, vilket var väldigt uppskattat!

I fredags åkte jag och Sharon iväg till World Market. Hittade en del intressanta saker från Sverige

och köpte detta med mig hem

åkte till en scrapbook butik och köpte dessa stickers till min framtida scrapbook om detta år

Stannade dessutom på donken på vägen hem för lite käk

—–

Nu är det endast 4 veckor kvar i skolan tills det är jullov, wihoooo.

Kommentera

