PROCRASTINATING

Har börjat med en (o)vana här borta. Skolan börjar ju alltid så tidigt (7.20) så tar alltid en nap på en timme eller två efter skolan. Vilket resulterar i plugg för den mesta tiden på kvällen. Här i USA är det mycket mer läxor och dom är väldigt petiga med due dates. Men har dock kommit underfund med hur jag kan vara så effektiv som möjligt (skypa med viktor, lol jk). Jag och Viktor L (utbytis från Ohio) har kommit fram till vårat motto – ”procrastinating” (skämt åsido).
bild 2

I måndags skickade jag hem ett stort paket till familj och släkt, håller nu tummarna för att det kommer hem före julafton! Har dessutom fått en liten julgran i mitt rum!bild 3

Tiden går riktigt fort här, inom ett par få dagar har jag varit här i 4 månader. Helt sjukt, det gäller verkligen att ta vara på tiden som är kvar.

Nästa vecka är det dessutom Winter Wish Week på min skola – Vilket är en vecka med jultema för er som inte uppfattade det. Varje dag kommer ett nytt klädseltema, hela skolan är dekorerad (ska dit på imorgon och hjälpa till) och vi önskar även en annan person en wish. Tex önskade jag choklad till min vän Katie och hon önskade chocolate chip cookies till mig, som vi kommer att få under second hour. Förresten så börjar mina kompisar alltid garva åt mig när jag säger ”chocolate”, har tydligen en accent på just detta ord, och tydligen är det gulligt.. Haha

Winter Wish Week temat är iaf:
Måndag: Cozy Day
Tisdag: Jolly day (tomte, pepparkaka (haha har hört vilket gnäll det är i Sverige.. ) osv)
Onsdag: White out
Torsdag: Winter Sports
Fredag: Ugly Sweater Day

Kommentera

