THE WEEK BEFORE CHRISTMAS

Tiden går fruktansvärt fort och jag börjar nästan få ångest hur ”lite” tid jag har kvar i USA, då ungefär halva tiden av detta utbytesår nu har försvunnit. Det är rätt så konstigt endå hur man kan vänja och anpassa sig till en annan livsstil – detta är ju nu min vardag. Hade ni frågat mig för ett år sedan hur jag trodde att mitt år skulle vara här på andra sidan jorden hade jag varit ute och cyklat.

Som sagt går tiden fort och ännu en vecka har passerat sedan ni fick en uppdatering av mig. Efter skolan i fredags stannade jag kvar och pyntade skolan inför winter wish week.
IMG_5653
IMG_5655
IMG_5785

For sedan snabbt hem, sedan iväg med Woojai, Eli och Marcin till Qdoba för middag, bowling och slutligen kaffe på ett mysigt fik.
IMG_5663
IMG_5656
IMG_5658IMG_5672

I lördags for jag hem till Erica, Becky och Kimmy för en girls night. Började med grocery shopping på Cosco, följt av min första (någonsin) basketbollsmatch och sedan avslutade vi kvällen med ett bad i deras bubbelpool utomhus.
IMG_5706 IMG_5698 IMG_5715 IMG_5717 IMG_5737IMG_5752

För övrigt har dom pyntat deras hus så mysigt inför jul!IMG_5721

Sov sedan över hos dem och jag åkte med dem till kyrkan under söndagsförmiddagen. Åt dessutom lunch med dem på The Mongolian Grill innan det var dags för mig att ta mig hem hemåt för plugg.IMG_5776IMG_5772

Veckodagarna går väldigt fort, varje dag har vi haft ett speciellt klädseltema och jullåtar har spelats i högtalarna under våra raster (5 min springades genom skolan).

Snöoväder har tagit sig hit till Milwaukee dessutom. Även fast det soöregnade där jag bor var det fullt med snö där min skola är i torsdags, så då fick vi en Snowday! Vilket betyder att skolan är inställd för dagen. Only in America där dom stänger skolan för ett par cm snö, menmen jag klagar inte!
IMG_5795

Dock hade jag ett möte hos tandläkaren samma dag, så fick åka in så fort som möjligt eftersom vädret skulle bli värre och komma mot vårat håll. Tog ut en tand och ska i vår sätta dit ett inplantat, vilket inte var det skönaste jag gjort i mitt liv.. Under kvällningen kom dessutom ovädret till oss, snöstorm blandat med åska och blixtar.. Vilket var en intressant blanding dock. Såhär kan man också se ut när man är nykommen hem från tandläkaren: Haha
IMG_5829

Har inte gjort mera än att sovit igenom de senaste två dagarna. Ringde några välbehövliga samtal hem till farmor/farfar och mamma/ingemar/lucas. Morgondagen kommer förmodligen att bestå utav julbak och utomhusskridskoåkning downtown. Så det ser jag fram emot!

One thought on “THE WEEK BEFORE CHRISTMAS

  1. you’re in point of fact a good webmaster. The web site loading pace is amazing. It seems that you are doing any distinctive trick. Also, The contents are masterpiece. you have done a magnificent job on this subject!

Kommentera

