MY AMERICAN CHRISTMAS

Har nu upplevt min första amerikanska jul! Dock ska jag börja med att skriva om dagarna alldeles innan. Under helgen före jul umgicks jag med Eli och Marcin. Vi for ner downtown till Red Arrow Park för lite skridskoåkning, blev dock ganska besviken på att de bara hade konståkningsskridskor. Trodde aldrig att det skulle vara sånn skillnad mellan hockey och konståknings skridskor.
IMG_5902

Tog sedan en fika på Dunkin Donuts
IMG_5904

Som tidigare sagt har lite snö kommit till Wisconsin också, så självklart var jag tvungen att visa Eli hur man gör en snöängel. (FYI så är han från Venezuela där det inte finns snö)
IMG_5920
IMG_5921

Ställde klockan på 5 på morgonen för att endast kunna skypa med familjen och säga godjul. Fick dessutom träffa tomten vilket gjorde min dag, haha.
Skärmavbild 2012-12-24 kl. 06.39.33.png

Såhär passande till jul så fixade jag lite svenska lussebullar på julafton dessutom. I USA firar man jul den 25 och inte den 24, så gjorde inge speciellt på dagen annars.
IMG_5978

Mot kvällningen for vi iväg till kyrkan. För en gångs skull fick jag klä upp mig här, har saknar så mycket att kunna klä upp sig och ta på sig högklackat. Ingen verkligen ingen har högklackade skor här. Kläderna de flesta här i min ålder räknar jag mer som pyjamas..
IMG_5979 IMG_5980
IMG_6019

Så fort jag vaknade upp på juldagen sprang jag ner till min stocking enligt amerikansk tradition, där fanns det massa roligheter. Öppnade sedan fina juklappar.
IMG_6022 IMG_6021 IMG_6020

Tomtefar, tomtemor och deras renar kom dessutom på besök för att få sina stockings (min värdmammas son med familj). IMG_6034Gjorde mig sedan redo för att gå över till dem (två hus ifrån, väääldigt långt att åka) för julmiddag och flera julklappar att öppna.
DSC_0631 DSC_0618 DSC_0634 DSC_0636
DSC_0591
DSC_0660 DSC_0572 DSC_0652 DSC_0617 DSC_0584

Så en summering av min amerikanska jul: Hade fint sällskap och fick fina presenter. Dock måste jag tilläga att detta var en tid då min hemlängtan slagit till, det är svårt att inte vara med sin familj under högtider som denna. Men med nya erfarenheter blir man starkare.
IMG_5962

Dagen efter började jag mitt letande efter Dr Martens, vilket nästan var obefintligt här. Hittade till slut en butik som hade några få modeller, så blev ett till par svarta!
IMG_6114

Vi alla var rätt så lata mot kvällningen så vi får till Pizza Hut för middag.
IMG_6117

Gårdagen var väldigt chill den med, läste lite böcker och kollade på film. En slö dag helt enkelt, vilket man får ha när det är lov! Dock ville jag ut och göra någonting idag så gick över till köpcentrumet och shoppade lite!
IMG_6134

Det var även lilltjejen Savannah’s födelsedag. Så var dit för lite go mat och firandes ikväll!
IMG_6144 IMG_6148 IMG_6149

Kommentera

