PROGRESS

Att få vara med om en sådan upplevelse som denna är jag väldigt tacksam över. Under dessa 5 månader jag nu varit här har jag fått lära mig nya saker och ett helt nytt levnadssätt. Kan egentligen inte förstå att jag redan varit här 5 månader, men samtidigt känns det som att jag varit här för evigt. Halva tiden har nu gått och det är helt enkelt dags att stanna upp och tänka – tänka på de motgångar som gjort mig starkare och alla framgångar som tagit mig dit jag är nu. Ibland tror jag att vi alla sätter upp mål och endast fokuserar på det. Det vi då ibland missar är att se de små framgångarna, allt ifrån att lära sig nya ord till att vara självständig i ett helt nytt land med nya människor och språk. Denna tid har definitivt förändrat mig som en person. En ny starkare Julia, med en helt annan syn på livet. När jag tänker tillbaka på vissa situationer tidigare blir jag så arg på mig själv, då jag tagit saker och ting för givet. Allt småtjaffs som egentligen inte betyder ett skvatt.

Att åka hemifrån har fått mig att inse vad mitt hem faktiskt betyder för mig. Det är inte bara ett hus, utan så mycket mer. Det finns så mycket här som öppnat mina ögon till saker och ting. Om hur allt omkring påverkar oss och vad dumma vi människor faktiskt är ibland. Men det är okej, vi är alla människor och människor gör misstag.

Jag har nu efter 5 månader gått igenom väldigt mycket, en del grejer som jag dessutom inte tagit upp här. Men allt man går igenom gör en till en starkare individ. Som tidigare sagt, så tycker jag att vi alla borde stanna upp och tänka. Vem du än är, var du än är – vad har gjort dig till den du är idag? Vad är du tacksam över? Tacksamhet är förmodligen en sak jag tagit för givet. Jag är fruktansvärt tacksam över alla som hjälpt mig att vara den jag är idag, men jag har verkligen inte varit duktig på att visa det. Hemma klagar jag på att bussen är sen (buhu 10 min väntan eller?) eller att det är kallt (ja det kallas vinter) eller att jag är hungrig (finns alltid mat i kylen..).

Med detta ville jag bara förmedla att jag har lärt mig en hel del under denna tid och detta är bara början av mitt liv. Är stolt över mig själv att jag kommit så långt som tills nu och det är bara att kämpa på.

Just following my dreams 

3251239023_8ef4a8a0a3_large

One thought on “PROGRESS

Kommentera

