FINALS, YFU MEETING, GIRLSNIGHT & A NEW SCHOOL

Den senaste tiden har varit fullspäckad. Förra veckan började med finals i varje ämne och jag lyckades kamma hem tre A’n, två B’n och ett C på proven, så jag är definitivt nöjd!

Har lagt en hel del tid på att slutgöra mina art projects, och detta är några av de vi gjort under den första semestern. Den första är en prydnads stol, den andra en liten kruka jag gjort på ett pottery wheel som sedan blivit glaserad och den sista en glasvas som jag dekorerat med saker gjort utav clay, obviosly så var temat the ocean.
IMG_6599
IMG_6817

Min sista dag på GHS (torsdags) var både väldigt bra och dålig. Fick väldigt bra respons på mina art works, då min art lärade t.e.x. ville kopiera saker ur min kalender för att senare ha som exempel och likaså ville min engelska lärare med mitt final project. Eftersom det var open campus under finals så åkte jag och Leah dessutom iväg till Panera för lunch! Åh vad jag kommer sakna alla fina vänner jag skapat här.

I fredags var jag ledig från skolan, dock var jag iväg och fixade mitt nya schema för den nya skolan. Så detta är vad jag kommer att den sista semestern;
IMG_6818

1st hour – Economics (kommer hålla på med personal finance osv)
2nd Hour – Ceramics and sculpture
3rd Hour – Study Hall (Kommer att vara i kafeterian)
4th Hour – Lifetime sports (Två olika aktiviteter per dag att välja mellan)
LUNCH
5b – inter comprehensive (Skrivar kurs)
6th Hour – Graphic Design
7th Hour Photography 2

Lördagen bestod utav YFU möte. 6h utav snack om regler, mål uppsättning och hur det ligger till just nu som utbytesstudent. Vi alla fick i uppgift att ta med oss någonting att äta från sitt hemland, så självklart lagade jag köttbullar och tog med mig. Tydligen var inte jag den enda som tycker om köttbullar, för dom var redan slut innan jag ens hann komma fram i kön! Haha. Fick inte några bilder på maten (då mobiler inte var tillåtna under mötet..)  dock fick jag en bild på den tårta de hade beställt till oss!
IMG_6675
IMG_6746

Till kvällningen tog jag mig hem till Erica för en tjejkväll som bestod av junkfood, filmer och mys!
IMG_6735

Morgonen därpå åkte vi till kyrkan, åt på Applebees till lunch och avslutade dagen med att titta på hockey. Till kvällningen skypade jag dessutom med Viktor och Anton, vilket var kanon! Är så bra att prata med andra utbytisar som vet vad man går igenom.

——————————————

Idag måndag var första dagen på den nya skolan! Åh vilken dag alltså. Kände mig som ett litet barn som var lost, dock hade jag en jätte gullig tjej som tog hand om mig och såg till att jag kom till rätt ställe. Dagen började riktigt bra när jag första lektionen kommer in och en tjej direkt säger ”Hey, you’re beutiful, what’s your name?” lyckades dessutom få henne i två olika ämnen och lunch tillsammans. Fick även fina kommentarer om mina kläder och mitt hår (haha mitt krulliga hår står nog ut bland mängden).

Mina ämnen är mer eller mindre bra.  Är sjukt glad att jag valde economics och graphic design (vi ska göra musik videos, filma en egen news show osv.) men är dock lite rädd för engelskan. Min engelska kurs är nu en svår senior skrivar kurs, då det var obligatoriskt för mig nu på den här nya skolan, om jag ville vara med på graduation (ja vad gör man inte för den liksom). Men jag får se det som en utmaning helt enkelt! I lunch kafeterian finns det starbucks coffee och beroende på vilken dag det är finns det även pizza hut, rocky rococo pizza att köpa. Denna skola verkar helt enkelt bra!

Jag måste ha sett väldigt lost ut idag alltså, för folk kom upp till mig en efter en och frågade om jag ville ha hjälp, haha! Träffade dessutom en tjej som är född och uppvuxen i Göteborg men flyttade hit när hon var 11, så hade en hel del att prata med henne om! Fick dessutom lite prylar med mig från skolan, så nu är jag officiellt en Nicolet Knight!

IMG_6802

One thought on “FINALS, YFU MEETING, GIRLSNIGHT & A NEW SCHOOL

  1. hej! jag undrar om det är så att man får vara med på graduation om man väljer vissa ämnen? jag har nämligen blivit placerad som junior på skolan jag ska gå på som utbytesstudent till hösten och jag vill verkligen vara med på graduation :)

Kommentera

