DAY TWO

Har nu genomgått andra dagen på nya skolan och än så länge går det fin fint! Dagen började med economics och fick då delta i en väldigt intressant diskussion om olika valutor (självklart nämnde jag sverige så patriotisk jag är åt allting här).

Älskar att min study hall här är i kafeterian, vilket betyder starbucks kaffe och plugg för mig! Idag hade jag dock inga läxor så satt hela timmen och pratade med Parnia, tjejen från Göteborg. Helt sjukt att jag känner hennes bästa vän och granne när hon bodde i Sverige!
bild 1-2

Under lifetime sports var det dags för yoga som för övrigt var riktigt skönt! Så här har ni mig och min long lost amerikanska tvilling Lyana! Har economics med henne också och hon var personen som sa att jag var fin, det första jag fick höra igår morse. Helt seriöst, vi är födda på samma dag samma år, gillar lika tv serier, är båda riktigt flummiga och älskar att prata. Pratade idag om tatueringar och vad jag ska tatuera, ja men gissa vem som ska göra en nästan likadan? Jo hon! Haha så jäkla kul att träffa någon direkt som man klickar med.
bild 2-2

Fick skönaste frågan under engelskan idag vilket var ”Är du från Hawaii?” När jag då berättade att jag var från Sverige blev väldigt många förvånade, men måste tilläga halv asiat som förstår dom! Haha, riktigt skön dock. Jag menar, vem vill inte växa upp i Hawaii liksom?

Började dessutom jobba med photoshop i min graphic design och fick även reda på att vi imorgon ska få våra systemkameror från photography!

Så just nu leker livet helt enkelt. Bara man får bort det negativa och ser framåt blir allting bättre. Flytt av skola har verkligen boostat mitt humör iaf!

Kommentera

