CLARITY

Helt sinnes vad tiden går fort just nu. Får lite smått ångest över att jag endast har några få månader kvar, men så mycket jag vill göra under denna tid. Nu är det drygt 3 och en halv månad kvar tills jag får träffa min älskade och saknade familj igen, självklart vill jag att tiden ska gå fort så att man får träffa dem igen. Men samtidigt finns det en stor ledsamhet inuti mig inför att åka hem. Det här är ju min vardag nu, det liv som jag byggt upp med dessa människor och denna kultur. Rädslan av att återgå till den tråkiga vardag jag tidigare haft, och även än känsla av att detta aldrig har hänt.

Dom senaste veckorna har varit fullspäckade med skolarbete och kompisar. Alla hjärtans dag var förra veckan och här spårar man nästan i princip med alla högtider. Större delen av skolan var klädda i rosa/röda kläder,hela stan var utpyntad och affärer säljer alla möjliga saker för att tjäna pengar. Själv fick jag fina rosor, godis och ett fint kort.
IMG_7069

Förra helgen bestod även av ett firande för Megan som fyllde 18. Hon hade hyrt lokal, med dansgolv och temat för kvällen var ”Flaming hot” så var över till Bayshore och letade reda på en röd klänning. Helt okej kväll! Väldigt annorlunda från hemma kan jag säga, men jag hade roligt iaf.
IMG_7239 IMG_7230 IMG_7226 IMG_7225 IMG_7224 IMG_7184

Resten av min tid har gått åt till att plugga och träna. Alla elever på skolan får gratis tillgång till gymmet tills skolan stänger, så har börjat träna ca 3-4 ggr i veckan efter skolan, eftersom vårsporterna inte börjat än. Lite roligt dock när man oftast är den enda tjejen där, samtidigt som alla killar som tävlar i Weightlifting har träning. Senaste dagarna har jag även känt mig rätt trött, vilket nu resulterat i en förkylning. Har verkligen inte tid för det, då det bara är en vecka kvar tills Hawaii, så försöker med varje huskur och vila att bli så frisk jag kan! Var tänkt att jag skulle plugga hela dagen idag, men får nog vila och se hur det blir med det. Sedan ska jag under morgondagen träffa Erica och köpa lite nödvändigheter inför Hawaii veckan. Är så fruktansvärt exalterad att jag fått möjligheten att åka!IMG_7201

Kommentera

