WONDERFUL SNOWDAY

Vaknade upp imorse och fick höra att skolan var inställd pga snön vi fått under natten, så då var det bara att gå och lägga sig och somna om. 8 inches snö och skolan stänger, gotta love America! Hade detta hänt i Sverige skulle skolan vara avstängd under hela vinterhalvåret..  Fick iaf sova ut och var redo att få saker och ting gjort. På något sätt får jag alltid mera gjort hemma än i skolan, det har alltid varit så. Så idag fick jag min engelska uppsats gjord (inskickad och klar), power point presentation klar tills morgondagen och hade till och med tid för att baka en kladdkaka nu till efterrätt till middagen. Kan säga att den verkligen var uppskattad här, då min värdmammas son med barn var hit för middag.

bild

Har dessutom packat en del och kollat igenom flygbiljetterna inför helgen. Kommer att flyga Milwaukee-Chicago-Hawaii och hemvägen blir istället Hawaii-San Fransisco-Denver-Milwaukee. Kommer helt enkelt bli mycket att hålla reda på. Men det kommer att gå galant! Helt overkligt att jag om 2 dagar kommer att befinna mig i Hawaii. Så långt hemifrån har jag nog aldrig befunnit mig! Har rätt så mycket saker att se fram emot den närmsta tiden. Planerna som jag har nu är:

Hawaii denna vecka + nästa
18 årsdag veckan efter
Spring Break veckan efter det, ganska oklart än, men kanske ska ta en tur till Michigan.
Prom 18 Maj
Min familj + Graduation i början av juni
Sedan åker vi tillsammans till California och NY.

Är riktigt tacksam att jag fått möjligheten att åka till USA i ett år. Trots allt det jobbiga jag gått igenom är det definitivt värt varje sekund. Alla svårigheter har gjort mig starkare som person och jag har verkligen lärt mig ett och annat om USA, mig själv och till och med om Sverige. Kommer ihåg sen långt tillbaka då jag drömde om att få vara utbytesstudent i USA, men tänkte att det skulle vara omöjligt, då den ekonomiska delen inte fanns där och för den delen trodde jag inte heller på mig själv. Att jag skulle klara av att vara borta så pass länge från min comfort zone.  Som sexton år skaffade jag mig mitt första jobb och det har tagit mig hit där jag är idag. Ingenting är omöjligt helt enkelt. Finns så mycket jag lärt mig och tagit med mig för resten av mitt liv. Detta år kommer jag verkligen dessutom ta med mig. Vart jag än är, hur gammal jag än är, detta kommer bli det år jag tittar tillbaka till. Detta har varit ett väldigt lärorikt år för mig och finns det en chans att ni där ute också skulle vilja uppleva ett utbytesår – gör det! Det kommer verkligen inte vara en dans på rosor. Du kommer att befinna dig i situationer du aldrig ens kan tänka dig, men i slutändan kommer varje lilla sekund av det vara värt det.

Kommentera

