HAWAII DAY 2

Var tänkt att vi skulle vara nere vid stranden och äta frukost, då vårt hotell ger dig en kylväska att ta frukosten och gå dit. Dock var jag och mina roommates lite för trötta av jetlag och sov lite extra, vilket resulterade i en snabb frukost vid poolen.

Dagen fortsatte med en fin promenad genom Waikiki till stället där vi surfade. Helt otroligt vilken känsla man fick när man stod upp på brädan! Största utmaningen var faktiskt att paddla hela vägen ut till vågorna (som inte var allt för stora), mina armar var verkligen ömma efter det. Fick rätt bra många vågor som jag kom upp på och det hela var lik en dröm. En dröm som jag länge haft – som nu gick i uppfyllelse. Fick en del blåmärken och brännsår över låren, men det var det lätt värt!

Efter att surfningen gick vi in i land, tog en fika paus, i mitt fall betydde det Shaved Ice. Vilket är en av Hawaii’s delikatesser, vilket är is med juice osv över.

Sedan var det dags för en tur på Katamaranen,  helt enkelt en stor båt som tog oss ut på havet! Vilken vy vi fick se! Helt otroligt. Den fina ön med bergen, stranden och även byggnaderna. Efter ett tag hoppade vi dessutom i vattnet och fick även se ett par sköldpaddor.

När åkturen var över bestämde vi oss för att hänga vid stranden. Där badades det och vi spelade även football och Beach Volleyball. Har äntligen lärt mig att kasta en football riktigt! Haha.

Mot eftermiddagen drog vi oss tillbaka till hotellet, där vi påvägen även fick se en stor parad som höll igång i Hawaii.  Sedan var det dags för middag på ett pizza ställe! Efter middagen fick vi lite egentid att göra vad vi ville. Så jag och ett gäng gick runt Waikiki’s gator och shoppade lite. Pga paraden som höll igång fick vi även se fyrverkerier över havet! Var verkligen en otrolig bra dag! Många nya vänner och nya upplevelser.

One thought on “HAWAII DAY 2

Kommentera

