UPDATE

Sedan jag kom hem har det varit full rulle här borta. Har för det mesta tagit ikapp all skolarbete som jag missat i Hawaii. Har även provat på softball, och lyckades till och med ta en plats i Varsity laget (a-lag), då coach tycker att jag är en fast learner.

I onsdags var vi även till the Art Museum med min art class, vilket var riktigt fascinerande.
bild 1 bild 3

Var min 18-årsfödelsedag i fredags, då jag enligt amerikansk tradition klädde upp mig i skolan med en tiara på huvudet. Fortsatte även firandet mot kvällningen med fina vänner. Som sista bilden visar fick jag prova på någonting väldigt amerikanskt också! Deep fried Oreo cookie..
bild 2-3bild 1-3bild 3-1bild 2-1bild 2
bild 1-1

Lördagen bestod av middag och bio med mina fina utbytesstudenter här i området. Vi åt på Panera och tog en kort promenad till bion. Riktigt cool biosalong, då man gick in till salongen, satt sig ner i en fåtölj med bord och en kypare kom ut med en meny. Beställde vad man ville ha och dom kom ut med det så fort filmen börjat och notan kom timat in till slutet av familjen. Det var definitivt ett ”only in America” moment. VI såg på filmen ”The Incredible Burt Wonderstone” och hade en riktigt bra kväll!
bild 3-2bild 4

Söndagen bestod även av firande, då släktingar till min vmamma kom över och åt tårta.
bild 3-3bild 4-1

Sen så går min tid riktigt fort ju nu i staterna. Går i skolan 7-3 och har sen träning 5-7 varje dag. Nästa vecka är det Spring Break, och känner att jag behöver det just nu! Dessutom har jag bara hunnit lägga ut bilder till dag 3 i Hawaii, så förhoppningsvis kommer resten av tiden upp snart!

Kommentera

