SPRING BREAK

Mitt påsklov börjar lida mot sitt slut och har mestadels tagit det lugnt.

Förra fredagen började jag lovet med en bra softball träning och som belöning middag på Buffalo Wild Wings med vänner.

Hade en grymt bra kväll med utbytesstudenter i lördags, då jag och Julia (en annan utbytesstudent från Tyskland) började dagen med lite shopping och sedan mötte upp de andra för en filmkväll.

Var till ett design center i måndags och fick se olika heminredningar, vilket var väldigt inspirations givande. Längtar tills jag får inreda mitt egna hus i framtiden!
IMG_7775

Min tisdag bestod av ett besök till hårfrisören. Fick mitt hår klippt och färgat för under 500 kr. Älskar att det är så mycket billigare här i USA! Dessutom att jag färgade tillbaka till en någorlunda lika nyans av mitt naturliga hår känns bra.
IMG_7794
IMG_7810

I onsdags var jag uppe med tuppen för att åka in till Gurnee Mills, vilket är ett stort outlet shopping center nära Chicago. Jag bor ju så nära gränsen mellan Wisconsin och Illinois så  vi åker emellan staterna rätt så flitigt om man säger så. Men iaf så bestod dagen av shopping och ett avslut på ”The Rainforest Café”, vilket är en restaurang som hade både levande och icke levande djur. De hade programmerat och tillgjort konst gjorda (såg riktiga ut) att göra läten och röra på sig. Dessutom hade dom med jämna mellanrum anordnat med belysning och musik en ”storm” och djuren blev helt galna, haha. Riktigt bra restaurang iaf, om jag minns rätt finns det bara 3 st i landet, så hade tur att få se det! Kvällen avslutade jag sedan med ett besök hem till Anna för lite häng med massa folk.
IMG_7914
IMG_7926


Detta har jag blivit beroende av dessutom – Handsprit som luktar gudomligt gott!
IMG_7748

Torsdagen bestod av ett besök till en affär speciellt för choklad till påskens ära. och ja, ni som känner mig vet ju huuuuuur mycket jag älskar choklad! Fanns alla möjliga sorters (ja det är ju USA) så hade väldigt svårt att välja! Efter ett snabbt ombyte hemma var det dags för Softball träning, som nu äntligen var utomhus! Japp, all snö är i princip borta nu, wohoo! Våren är nu här och idag (fredag) var det lite över 10 plus grader ute!
IMG_7855

Idag fredag, har jag spenderat med Iyana och Kristen, då vi först hängde lite hemma hos mig och sedan drog vidare till Bayshore Mall.
IMG_7980

Så nu är påskhelgen här, och olikt de flesta skolor i landet är mitt lov nästan över. Pga att största delen av människorna på min skola är judar så har dom en så kallad ”passover” som är deras version av påsk, och denna högtid var denna vecka. Så på tisdag är det back to reality! Vet inte om jag nämt det tidigare, men faktiskt så tycker jag om att gå i skolan här. Haha ja ni läste rätt! Träffar mestadels alla mina vänner där och jag tycker om de ämnen jag har. Så för min del har jag inget emot att börja igen, förrutom att jag måste vakna så tidigt då. Skolan börjar 7.22 varje dag och blir upphämtad av bussen 6.45, så det gäller att somna i tid!

Kommentera

