GOT ASKED OUT TO PROM

Som rubriken lyder blev jag frågad av en vän idag till att gå på balen med honom. Så den 18e maj kommer jag att befinna mig downtown med fina människor och ha det riktigt skoj!

I USA så är prom en stor grej. För de första ska killen bjuda ut en tjej på ett fint sätt, sedan är det verkligen en kväll då många tjejer spenderar pengar på att få sitt hår och naglar fixat, köpa en fin klänning osv. Dessutom så åker man ofta dit i en limousin eller party bus (min grupp kommer att åka i en party bus).

Idag under 3rd hour (min study hall) kom min vän förbi, påväg till hans lektion. Han gav mig blå/gula blommor (svenska färgerna), choklad och Swedish fish och frågade om jag ville gå med honom. Så ja, självklart så sa jag ja.

Gick runt med mina blommor i skolan hela dagen och ja, jag fick många kommentarer om hur roligt det ska bli med bal!

bild 1-6bild 2-6

Och ja, jag är väl medveten om att han i princip blundar på bilden, men har man endast 5 min mellan lektionerna blir det stressigt, så hann bara ta en bild, haha.

 

Kommentera

